Ahad

Dataran lang Langkawi

Dataran Lang merupakan salah satu tarikan utama dan mercu tanda langkawi yang sering menjadi tumpuan pengunjung dari dalam dan luar negara. Lokasi dataran adalah bersebelahan dengan Jetty Langkawi. Masuk kat sini tidak dikenakan bayaran. Bila-bila masa saja boleh nak berkunjung. Sesuai seisi keluarga  untuk melihat pemandangan yang cantik, bergambar dan makan di kedai atau restoran yang berdekatan dataran lang tersebut. 





Selasa

MAKAM MAHSURI LANGKAWI

MAKAM MAHSURI

Makam Mahsuri merupakan salah satu tempat menarik untuk dilawati di Pulau Langkawi untuk pertama kali menjejak kaki kira wajib la singgah ya.

Mengikut lagenda Mahsuri merupakan seorang wanita kelahiran Langkawi yang difitnah dan di bunuh kerana dituduh mempunyai hubungan dengan dengan seorang penyair bernama Deramang ketika suaminya Wan Derus keluar untuk melawan tentera Siam. Mahsuri tidak mengaku bersalah dan tiada siapa mempercayainya. Hukuman telah dijalankan, apabila ditikam darah putih telah mengalir dari tubuh menunjukkan beliau tidak bersalah. Pada nafas yang terakhir Mahsuri telah menyumpah Pulau langkawi tidak akan aman selama tujuh keturunan.

Begitula cerita legenda yang admin dapat tulis secara ringkas sahaja. Nak tau lebih lanjut kena la mai Langkawi kan.


Kota Mahsuri Langkawi

ni muzium

tangga ni tempat wajib admin ambil gambar hehe. selagi ada selagi tu dok ambik gambar. 


Ahad

TEMPAT MENARIK DI LANGKAWI

PANTAI CENANG LANGKAWI
Jika memandu dari jetty atau Pekan Kuah ke Pantai Cenang anggaran dalam 25-30 minit. dari homestay Rabiatul Adawiyah 10-15 minit. Pantai cenang sering menjadi tumpuan pelancong dalam dan luar negara kerana pantai yang cantik dan bnyak kemudahan disediakan di sekitar kawasan ini.







TANJUNG RHU LANGKAWI
Tanjung Rhu merupakan salah satu pantai yang cantik terdapat di langkawi. Pemandangan cantik sangat..boleh nampak pulau-pulau kecil. Pic kat bawah ni saya pi waktu petang..air dah surut. Tapi hati2 ya..jadi apa2 saya xpandai berenang..sebenarnya takut juga tu huhu.





Sabtu

Cara Tempahan




  • HAI...
  • SALAM
  • Cara membuat tempahan atau pertanyaan sila:-
  • SMS atau whatsapp +60124055364 (Ita) atau 0174225489 (wan)
  • Sila beri maklumat seperti berikut untuk mudah kami bagi harga. Kerjasama anda amat kami hargai:-

  • NAMA:
  • TARIKH TEMPAHAN:
  • JENIS TEMPAHAN:
  • ATAU PERTANYAAN:
  • LOKASI AMBIL KERETA:
  • Jika airport-
  • MASA AMBIL:
  • MASA HANTAR KERETA:
  • NO ACCOUNT DIBERI JIKA CONFIRM DAN SERIUS BOOKING SAHAJA

  • Harap bersabar kami akan cuba membalas secepat yang mungkin.


Khamis

Package Pulau

ISLAND HOPING

ISLAND HOPING MERUPAKAN LAWATAN 3 BUAH PULAU IAITU:-

-PULAU BERAS BASAH

 * MEMPUNYAI PANTAI YANG BESIH SESUAI UNTUK BERKELAH DAN MANDI      LAUT


-EAGLE FEEDING

 *PENGUNJUNG BOLEH MELIHAT SECARA DEKAT HELANG DI PULAU LANGKAWI.   ANDA JUGA BEPELUANG MEMBERI MAKAN HELANG.


-PULAU DAYANG BUNTING

 * DI PULAU INI MEMPUNYAI TASIK (AIR TAWAR) YANG SANGAT CANTIK      SESUAI UNTUK MANDI.


Jadi Jangan lepaskan peluang untuk melawat tempat menarik ini sekiranya berkunjung ke pulau langkawi.







Untuk tempahan boleh  sms/WHATSAPP  wan 0174225489 atau ita 0124055364








CAJ ADALAH SEPERTI BERIKUT:-

RM35 /DEWASA
RM25 /KANAK-KANAK
BAWAH 3 TAHUN ADALAH PERCUMA

JIKA RAMAI BOLEH SEWA 1 BOAT:-
RM260/BOAT- MAX BOLEH MUAT  8 ORANG
RM300/BOAT-MAX BOLEH MUAT  10 ORANG
RM400/BOAT-MAX BOLEH MUAT  15 ORANG

SEMUA PAKEJ UNTUK TEMPOH 4 JAM
MORNING SEASON: 9.30 AM - 1.30 PM
AFTERNOON SEASON : 2.30PM - 6.30 PM


__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Mangrove Package

Package Termasuk:-
  1. 2 way transfer from hotel
  2. Mangrove river
  3. Crocodile Cave
  4. Eagle Feeding
  5. Bat Cave
  6. Fish Breeding Farm
Harga: RM280/boat
Duration: 3 jam
Morning: 9.am
afternoon: 2pm
Charted 1 boat (max 8 orang)










____________________________________________________________________________________________________________

PULAU PAYAR PACKAGE (SNORKELING)

Package Termasuk:

**Pick up dari Hotel

**Makanan tengahari di sediakan
**Peralatan untuk snorkeling disediakan
**Insurans

Harga:

RM150 untuk Dewasa
RM100 untuk Kanak2
kanak2 3 tahun kebawah tidak dikenakan bayaran.
Time: 9.30am


 








Ahad

Lokasi Homestay

##diharap dapat meluangkan masa untuk membaca detail dan harga terlebih dahulu sebab semuanya telah sedia ada di dalam blog ini. Ini memudahkan anda membuat anggaran terutamanya dari segi harga dan memudahkan pihak kami  :-)


Lokasi Homestay berada di tengah2 Langkawi berdekatan dengan Makam Mahsuri dan Padang Matsirat (BUKAN TEPI PANTAI YER)

Alamat: Kampung Perana, Jalan Kg Yoi, Mukim Ulu Melaka, 07000 Langkawi, Kedah

Jika anda tiba di Airport Langkawi hanya 5-10 minit memandu ke homestay. Manakala dari Jetty Kuah anggaran 15-20 minit memandu. jika nak ke Pantai Chenang anggaran memndu dalam 15 minit.

Sekiranya anda berminat harga sekali dengan kenderaan sila lihat pakej yang disediakan atau jenis kenderaan yang terdapat dalam blog ini.

Untuk tempahan sms/whatsapp detail berikut:-
Nama:
Tarikh:
Jenis package:
Jika kenderaan sila nyatakan lokasi dan masa ambil/hantar kereta:

Sabtu

Langkawi Homestay (Tanpa Package)

HOMESTAY RABIATUL ADAWIYAH - PULAU LANGKAWI



Kemudahan Homestay di Langkawi diberikan kepada sesiapa yang berminat untuk percutian ke langkawi bersama keluarga dan teman2 tersayang dengan harga yang amat berpatutan.


Kami amat mengalukan kedatangan anda yg mememang nak murah dan jimat tapi tetap selesa.


Lokasi Homestay ni tgh2 pulau..jadi xde pantai ye. lokasi tgh2 yg buat anda senang nk kemana2. penat jalan anda blh balik semula ke homestay.



Homestay ini di sewakan sebuah rumah tanpa berkongsi dengan pemilik, iaitu hanya anda dan keluarga sahaja.



##untuk MUSLIM sahaja



Check In : 2 pm
Check Out: 12 pm

HOMESTAY 3 BILIK








                    

                     HOMESTAY 2 BILIK





Kemudahan di Homestay:-
** Rumah 2 bilik ada 2 bilik aircond
** Rumah 3 bilik ada 2 bilik aircond dan 1 bilik kipas
** Ruang tamu beserta TV
** Extra Toto
** Dapur dan kelengkapan memasak
** Peti sejuk
** Seterika
** Tempat Bakar (BBQ)
Sesiapa yang hanya mahu menyewa homestay sahaja tanpa kenderaan harga dan keterangan adalah seprti berikut:-

  HARGA TANPA PACKAGE
Harga bukan hari Cuti adalah seperti berikut:-
             **Homestay 2 bilik- RM130/malam
             **Homestay 3 bilik-RM150/malam

Harga untuk hari cuti sekolah adalah seperti berikut:-
              **Homestay 2 bilik- RM160/malam
              **Homestay 3 bilik-RM180/malam



Lokasi Homestay berada di tengah2 Langkawi berdekatan dengan Makam Mahsuri dan Padang Matsirat (BUKAN TEPI PANTAI YER)


Alamat: Kampung Perana, Jalan Kg Yoi, Mukim Ulu Melaka, 07000 Langkawi, Kedah


Jika anda ada map/waze lebih mudah. sila taip Nama "Homestay Rabiatul Adawiyah" untuk mudah ke Homestay.


Jika anda tiba di Airport Langkawi hanya 5-10 minit memandu ke homestay. Manakala dari Jetty Kuah anggaran 15-20 minit memandu.


Sekiranya anda berminat harga sekali dengan kenderaan sila lihat pakej yang disediakan atau jenis kenderaan yang terdapat dalam blog ini. Sila klik bahagian labael cuti sekolah, lokasi dan sebagainya untuk mudah cari.